Busca de Exercícios - UERJ - Literary Texts - From Web - Internet Aprenda a usar!

Filtros

Questões selecionadas:
OK
  • Literary Texts
  • From Web - Internet
Digite uma matéria, ou um assunto mais específico, ou escolha pelo botão ao lado.
Todas
Não Resolvidas
Resolvidas
Acertei
Errei
Seja Premium! Premium: filtre pelas suas resolucoes!
Apenas com resolução:
vídeo
escrita

Para buscar questões é necessário estar logado. Cadastre-se Grátis!

Resultados

1(UERJ- RJ - 2012)Número Original: 16Código: 9084

Segundo exame de qualificação

Literary Texts From Web - Internet


Mostrar Texto
Questão de Vestibular - UERJ 2012
Exibir texto da questão

The fragments below share the question “What's in a name?”: What's in a name? What's in a name? That which we call a rose The trouble with lingo (title) By any other name Would smell as sweet So, what's in a name? (£. 40) WILLIAM SHAKESPEARE The author of the text uses a resource that consists of borrowing from another text, published beforehand. This resource is called: (A) synonymy (B) repetition (C) intertextuality (D) exemplification


Opções de Resposta: 
     A     
     B     
     C     
     D     
     E     




Não quer ver anúncios?

2(UERJ- RJ - 2013)Número Original: 21Código: 16022

Segundo exame de qualificação

Literary Texts UFO (Inglês)


Mostrar Texto
Questão de Vestibular - UERJ 2013
Exibir texto da questão

Writers use different strategies in order to try to form more effective alliances with readers. The resource used in the last paragraph to establish this alliance is in the use of: {A} nouns in the plural (B] rhetorical questions (C} quotation by authority (D) first person plural pronouns


Opções de Resposta: 
     A     
     B     
     C     
     D     
     E     




Não quer ver anúncios?

3(UERJ- RJ - 2013)Número Original: 17Código: 16103

Primeiro exame de qualificação

From Web - Internet


Mostrar Texto
Questão de Vestibular - UERJ 2013
Exibir texto da questão

The author not only states that readers like positive reviews, but also gives reasons for their preference. The paragraph where these reasons can be found is the: (A) second (B) fourth (C) sixth (D) eighth


Opções de Resposta: 
     A     
     B     
     C     
     D     
     E     




Não quer ver anúncios?

4(UERJ- RJ - 2013)Número Original: 18Código: 16104

Primeiro exame de qualificação

UFO (Inglês) From Web - Internet


Mostrar Texto
Questão de Vestibular - UERJ 2013
Exibir texto da questão

In the third paragraph, the author explains why he prefers to write positive reviews, but one of these explanations is strictly related to his aim in writing raves. The author's main goal can be identified in the following alternative (A) write texts about good music (B) read the comments about his opinion (C) increase the number of links to his site (D] direct his readers to his musical preference


Opções de Resposta: 
     A     
     B     
     C     
     D     
     E     




Não quer ver anúncios?

5(UERJ- RJ - 2013)Número Original: 16Código: 16105

Primeiro exame de qualificação

UFO (Inglês) From Web - Internet


Mostrar Texto
Questão de Vestibular - UERJ 2013
Exibir texto da questão

This made me wonder why | bother being critical of anything. (£. 3) The fragment above points to what motivated the blog writer to develop his reflection. His motivation is related to the: (A) criticism raised by the blog readers (B) reviews written by the other critics (C) album recorded by the jazz master Mingus (D] comments posted by the Amazon.com users


Opções de Resposta: 
     A     
     B     
     C     
     D     
     E     




Não quer ver anúncios?

Arraste para selecionar o intervalo de ano.
Os exercícios não irão necessariamente conter todos esse(s) assuntos, mas os que tiverem, terão maior probabilidade de aparecer primeiro na busca.